שיא של כל הזמנים – מאות ציפורים נודדות בירושלים

את הגבתון ניתן היה למצוא בעבר במגוון אתרי קינון בהרי ירושלים, אבל כתוצאה מהרס של בתי גידול, נעשה קשה יותר ויותר למצוא אותו בשנים האחרונות
קובי פינקלר No Comments on שיא של כל הזמנים – מאות ציפורים נודדות בירושלים

שתי ציפורים מעניינות נוספות שנלכדו בסתיו הזה בירושלים הן שלדג גמדי – ציפור צבעונית מאוד שאוכלת דגים וצורחת שריקות רמות בתעופה, וגבתון אדום מקור

OLYMPUS DIGITAL CAMERA צילום: גדעון פרלמן
את הגבתון ניתן היה למצוא בעבר במגוון אתרי קינון בהרי ירושלים, אבל כתוצאה מהרס של בתי גידול, נעשה קשה יותר ויותר למצוא אותו בשנים האחרונות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שיא של כל הזמנים – מאות ציפורים נודדות בירושלים. בחודש האחרון טובעו יותר ציפורים בירושלים מאי פעם בעבר.

מדובר בציפורים שנוטות לקנן ביערות ובהן: זמיר מנומר, עלווית ירוקה, וחכלילית עצים שהגיעו למספרים שלא נצפו אי פעם בירושלים. זוהי כנראה חלק ממגמת התאוששות באירופה, שמשפיעה גם על הטבע הירושלמי.

טיבוע ציפורים הוא תהליך מחקרי שמתרחש בתחנה לחקר ציפורי ירושלים של החברה להגנת הטבע. ציפורים נודדות נלכדות ברשתות מיוחדות, נשקלות ונבדקות, ומיד משוחררות חזרה אל הטבע להמשיך לנדוד. הרשתות מתוכננות כך שציפור שנלכדת בהן לא תיפגע, ומדי כמה דקות עוברים המתנדבים והמטבעים של התחנה, ומוציאים מהרשתות ציפורי שיר קטנות שנלכדו ברשת.

שתי ציפורים מעניינות נוספות שנלכדו בסתיו הזה בירושלים הן שלדג גמדי – ציפור צבעונית מאוד שאוכלת דגים וצורחת שריקות רמות בתעופה, וגבתון אדום מקור.

את הגבתון ניתן היה למצוא בעבר במגוון אתרי קינון בהרי ירושלים, אבל כתוצאה מהרס של בתי גידול, נעשה קשה יותר ויותר למצוא אותו בשנים האחרונות.

זוהי ציפור עדינה ויהפהפיה, שהנוכחות שלה, כמו של ציפורים נודדות, מצביעה על גיוון ובריאות של המערכת האקולוגית, והיעדרה צריך להדליק נורות אדומות, הן אצל שומרי טבע, הן אצל מי שבריאות הסביבה משפיעה על בריאותו – כולנו.



0 תגובות